Hotel

Hotel


Gasten zijn steeds meer op zoek naar een ‘beleving’ in het hotel en we zien dan ook een enorme diversiteit aan hotelvormen ontstaan die elk een eigen doelgroep (willen) bedienen en bereiken. Zakelijke gasten stellen andere eisen dan een stel op huwelijksreis of een gezin dat een stadstripje maakt. Gastvrijheid is in ieder geval de norm. De hotelruimtes moeten beschutting en gezelligheid bieden voor elke doelgroep. Ben je alleen, dan is het fijn een beschut plekje in de loungeruimte te vinden om de krant te lezen. Ben je met een groep collega’s, is het prettig een beetje afgezonderd met elkaar zaken te kunnen bespreken. Voor hen is het ook belangrijk dat er een functionele werkplek is met goede verlichting en een internetverbinding. Verder moet het kleurpalet passen bij de architectuur, de stijlinrichting en de sfeer van het hotel. Is de stijl klassiek, landelijk, modern of design? De kleur van de inrichting is medebepalend voor het kleurplan.

Tips

  • De entree en de receptie moeten als het ware vooruitwijzen naar de sfeer van de rest van het hotel. Hier krijgt de bezoeker de eerste indruk van de gastvrijheid en ontspanning die hem/haar te wachten staan.
  • De kleuren van het meubilair en de stoffering vormen de basis van het kleurenplan. Betrek de kleuren van de wanden en de vloer bij de sfeer van het totaalbeeld. Dat kan van een licht tot en met een donker kleurpalet zijn.